Tivolits vd: ”Här har man gjort en höna av en fjäder på sociala medier”
Han stod vid barnkarusellen när olyckan inträffade och såg själv vad som hände.
– Pojken blev tillsagd tre gånger att sitta ner av personalen men ställde sig upp precis när karusellen satte i gång. Han ramlade då ur karusellen från en väldigt låg höjd, kanske 30 centimeter, säger Jens Ljung.
– Både jag och den övriga personalen sprang genast fram till pojken som blev smutsig och grät. Jag pratade med hans föräldrar och uppmanade dom att söka sjukhusvård men de skickade senare ett sms med innebörden att pojken var okej och att något sjukbesök inte var nödvändigt.
”Om familjen som drabbades hade varit missnöjd och skrivit om saken på sociala medier hade jag köpt kritiken, men i det här fallet har händelsen fått helt orimliga proportioner.”Jens Ljung, vd för TJ Event
Att händelsen fått stort genomslag i sociala medier upplever han som både tråkigt och löjligt.
– Om familjen som drabbades hade varit missnöjd och skrivit om saken på sociala medier hade jag köpt kritiken, men i det här fallet har händelsen fått helt orimliga proportioner. Familjen är nöjd med vår hantering och säger själva att olyckan berodde på att pojken var busig och inte gjorde som han var tillsagd, säger Jens Ljung.
– Den här olyckan kan man jämställa med att ett barn snubblar och skrapar upp sina knän, så liten är den. Vi tog vårt ansvar när olyckan hände och min personal skötte sig exemplariskt. Vi har också de säkerhetsrutiner som krävs för att få tillstånd av polisen.