Batoul, 31, har uppfyllt sin dröm och öppnat klädbutik: ”Så glad”
Den senaste veckan har en port längs med Kråkerumsbacken setts pyntad i en klar och kramgo rosa utstyrsel. Bakom färgkuppen ligger entreprenören tillika influeraren Batoul Hasroumi. Hon har nämligen öppnat klädbutiken Fashionista där.
Batoul Hasroumi kommer ursprungligen från Syrien, och för åtta år sedan flyttade hon till Sverige, för att så småningom hamna i Oskarshamn. Klädbutiken har i skrivande stund varit öppen i knappt en vecka, och hon har redan fått god respons i form av mycket kunder och fina omdömen. Bland annat har Fashionista redan över 50 000 följare på Instagram.
– Jag är jätteglad, äntligen har min dröm slagit in. I lördags, första dagen, var det mycket folk. Nu är det ganska lugnt men det kommer fortfarande in en del kunder, berättar hon.
Ända sedan Batoul Hasroumi kom till Sverige har drömmen varit att öppna en klädbutik. För sex månader sedan öppnade hon en butik, som också bar namnet Fashionista, på Unionsgatan i Kalmar. Sedan dess har hon dock flyttat till Oskarshamn, stängt butiken i Kalmar, och alltså öppnat den på nytt i Oskarshamns centrum.
– Jag har kämpat hårt. Jag har pluggat till undersköterska, och även jobbat inom restaurangbranschen, och sparat ihop pengar för att göra det här, förklarar hon.
Hon vill sticka ut med sin butik genom att importera kläder från södra Europa, i kombination med att inte sätta för höga priser.
– Jag hämtar in mina kläder från Turkiet och Italien, min bror bor där och kan hjälpa mig lite med det, berättar Hasroumi.
Är de rosa detaljerna på utsidan av butiken din egen touch?
– Haha! Ja, jag gillar rosa.
Batoul Hasroumi
Ålder: 31 år.
Bor: Lägenhet i Oskarshamn.
Familj: Sambo i Oskarshamn, och föräldrar och syskon bor utomlands.
Intressen: Träning och mode.
Aktuell: Öppnade nyligen klädbutiken Fashionista i Kråkerumsbacken.
Framtidsplaner: Starta ett helt eget varumärke inom modebranschen.
Nu när en dröm är uppfylld finns det fler att sikta mot. Batoul Hasroumi siktar nämligen på att starta ett eget varumärke inom modebranschen.
– Det är nästa steg, konstaterar hon.